Студијски програм Мастер струковних студија Мастер струковни васпитач представља II степен образовања у високошколској установи у двогодишњем трајању (четири семестра) и носи 120 ЕСПБ бодова. Структуру студијског програма чине две групе предмета: обавезни и изборни предмети, као и стручна праксa ( у II и III семестру-180 сати) коју студент реализује у предшколској установи и завршни (мастер) рад. Однос између обавезних и изборних предмета је у складу са прописаним стандардом (30% изборних предмета). У структури студијског програма доминирају стручно – апликативни и стручни предмети, што одговара стандардима струковног образовања.
Обавезни предмети пружају студентима знања, вештине и умења из области савремених предшколских курикулума, педагошке дијагностике, рачунарског мишљења, инклузивних програма, комуниколошких вештина, интегрисаних методичких поступака неопходних за разумевање односа детета према природној и друштвеној средини, за увођење детета у свет писане речи (почетног читања и писања), математичког, логичког и хеуристичког мишљења, као и за разумевање односа детета и уметности (ликовној и музичкој култури,драмској уметности), као и потребама детета за перцептивним и моторним активностима. Студијски програм је у складу и са савременом методичком праксом Реалних програма који се остварују у предшколским установама у земљама ЕУ. Обавезни предмети омогућавају будућем мастер струјовном васпитачу да стекне потребне компетенције за реализацију и остваривање општих циљева предшколског програма, за допринос целовитом развоју детета, холистичког приступа детету, стварање услова за развој његових способности и особина личности, проширивање искуства, изграђивање сазнања о себи, другим људима и свету.
Изборни предмети омогућавају студентима да се усавршавају у најужим областима које су у складу са њиховим личним афинитетима и потребама радног места. Изборни предмети помажу студентима у изграђивању вештина компетентне педагошке комуникације, стратегија активног, интерактивног и кооперативног учења, стварању подстицајне средине за учење која омогућава предшколском детету слободу избора у доношењу одлука, развој самосталности, креативности, стваралаштва, писмености, критичког мишљења и конструктивног решавања проблема.
Стручна пракса омогућава студентима практичну примену стечених знања, вештина, умења, стратегија и метода рада у функцији будућег занимања струковног мастер васпитача.
Завршни (мастер) рад подразумева примену истраживачких поступака и реализацију пројеката у раду са децом, при чему оспособљава студенте за адекватну евалуацију и критички однос према сопственој пракси и за адекватну презентацију сопствених стручно – практичних и истраживачких достигнућа.
Студијски програм мастер струковни васпитач афирмише интерактивне облике рада, самосталност у раду студената, подстиче студенте на креативан и стваралачки приступ, развија критички однос према понуђеним моделима васпитно-образовног рада са децом, подстиче дивергентне облике мишљења, способност долажења до нових, креативних решења и сл.
Методе извођења наставе су: предавања и вежбе, радионичарски рад, дискусије, рад у малим групама, тимски рад, самостално истраживање, менторски рад, студијско-истраживачки радови, израда и рад на пројекту, самосталне и тимске презентације, итд.
УВЕРЕЊЕ И ОДЛУКА О АКРЕДИТАЦИЈИ МАСТЕР СТРУКОВНИХ СТУДИЈА - МАСТЕР СТРУКОВНИ ВАСПИТАЧ
КУРИКУЛУМ (СТРУКТУРА СТУДИЈСКОГ ПРОГРАМА) МАСТЕР СТРУКОВНИ ВАСПИТАЧ
КЊИГА ПРЕДМЕТА (СИЛАБУСИ) МАСТЕР СТРУКОВНИ ВАСПИТАЧ
Шифра | План | Назив предмета | Семестар | Тип | Статус | П | В | Д | О | ЕСПБ | Наставници |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
МСВ001 | 2021 | Савремени предшколски куркукулум | 1 | СС | Обавезан | 2 | 2 | 0 | 2 | 8 | |
МСВ002 | 2021 | Неуропсихологија развојног доба | 1 | СС | Обавезан | 2 | 1 | 0 | 2 | 8 | |
МСВ003 | 2021 | Дечији развој и учење кроз игру | 1 | СС | Изборни | 2 | 2 | 0 | 2 | 7 | |
МСВ004 | 2021 | Драмска игра и стваралаштво | 1 | СА | Изборни | 2 | 2 | 0 | 2 | 7 | |
МСВ008 | 2021 | Од игре до ликовног садржаја | 1 | СА | Изборни | 2 | 2 | 0 | 0 | 7 | |
МСВ017 | 2021 | Језичке игре и стваралаштво | 1 | СА | Изборни | 2 | 2 | 0 | 0 | 7 | |
МСВ005 | 2021 | Комуникологија | 2 | СС | Обавезан | 3 | 1 | 0 | 0 | 5 | |
МСВ006 | 2021 | Пројектни приступ учењу | 2 | СС | Обавезан | 2 | 2 | 0 | 2 | 6 | |
МСВ007 | 2021 | Педагошки модели подршке деци и породици | 2 | СС | Обавезан | 2 | 2 | 0 | 2 | 6 | |
МСВСП1 | 2021 | Стручна пракса МСВ 1 | 2 | СА | Обавезан | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | |
МСВ009 | 2021 | Естетика | 2 | АО | Изборни | 2 | 2 | 0 | 0 | 7 | |
МТС006 | 2021 | Активности у природи | 2 | СА | Изборни | 2 | 2 | 2 | 0 | 7 | |
МСВ010 | 2021 | Дете и медији | 3 | АО | Обавезан | 2 | 3 | 0 | 0 | 8 | |
МСВ011 | 2021 | Рачунарско-функционално размишљање и учење | 3 | СС | Обавезан | 1 | 0 | 2 | 2 | 7 | |
МСВ012 | 2021 | Методологија писања завршног мастер рада | 3 | СА | Обавезан | 2 | 3 | 0 | 2 | 8 | |
МСВ013 | 2021 | Музика и предшколско дете | 3 | СА | Изборни | 2 | 3 | 0 | 0 | 7 | |
МСВ014 | 2021 | Увођење деце у свет писане речи | 3 | СС | Изборни | 2 | 3 | 0 | 0 | 7 | |
МСВМЗР | 2021 | Мастер завршни рад | 4 | ЗР | Обавезан | 0 | 0 | 0 | 6 ИР | 10 | |
МСВПИР | 2021 | Примењени истраживачки рад | 4 | ПЗР | Обавезан | 0 | 0 | 0 | 10 ИР | 10 | |
МСВСП2 | 2021 | Стручна пракса МСВ 2 | 4 | СА | Обавезан | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | |
МСВ015 | 2021 | Математичко-херуистичке игре | 4 | СС | Изборни | 1 | 3 | 0 | 0 | 4 | |
МСВ016 | 2021 | Енглески језик - напредни | 4 | АО | Изборни | 2 | 2 | 0 | 0 | 4 | |
МТС007 | 2021 | Елементарне игре | 4 | СС | Изборни | 1 | 3 | 0 | 0 | 4 |