Студијски програм мастер струковних студија Мастер тренер у спорту представља II степен образовања у високошколској установи у двогодишњем трајању (четири семестра) и носи 120 ЕСПБ бодова. Структуру студијског програма чине две групе предмета: обавезни и изборни, као и стручна пракса (у I, II i III семестру - укупно 105 сати) коју студент реализује у спортском клубу и завршни (мастер) рад. Мастер струковне студије су настале из потребе да се образовни програми прилагоде динамичним променама у области спорта који се огледају у новим технологијама тренинга. Посебно место у тренажном процесу заузима рад са најмлађим категоријама због развојних специфичности ове популације. Посебна сврха овог мастер струковног програма је да својим курикулумом даје одговор на дате потребе у раду са децом, као и индивидуализацију и прилагођавање начина тренинга у раду тренера са спортистима свих узраста и нивоа. Усклађен је са савременим научним тенденцијама и достигнућима, међународним стандардима и примерима из праксе, студијски програм је усмерен на адекватно образовање спортских стручњака.
Општи циљ студијског програма Мастер тренер у спорту би се огледао у томе да високо-образује и професионално оспособи стручњаке за успешан рад спортског тренера, а по захтевима тржишта рада и потребама подизања квалитета рада у спортским клубовима и институцијама од интереса (рекреативни спорт), како у приватном, тако и у државном сектору. Поред наведеног, циљ је и да студенти стекну довољно стручних знања и вештина, којима се оспособљавају компетентни и концептуални савремени тренери, који поседују критичку одговорност да својим корисницима помогну у њиховом развоју и подстицању сопствених потенцијала, што подразумева покретање иницијативе, ко-оперативности, креативности, и других особина, а у сврху развоја високопрофесионалних спортиста.
Такође, циљ студијског програма је да образује и професионално оспособи стручњаке који ће, по завршетку програма, имати довољно општих, али и стручних знања за обављање послова тренера, али који захтевају критичку одговорност да својим полазницима помогну у развоју и подстицању сопственог капацитета, како образовних, тако и рекреативних и васпитних. Од савременог тренера то изискује висок степен општег знања, индивидуализацију рада за потребе појединца, неопходно познавање савремених метода, облика и модела рада, као и конципирање одговорног и интерактивног приступа у раду са будућом спортском популацијом.
Поред наведеног, овај студијски програм има за циљ да оспособи свршеног студента да успешно обави антрополошку, моторичку, функционалну и сваку релевантну анализу спортиста и спортске активности и тако изађе у сусрет потребама учесника у спорту организујући им вежбање и тренинг на перманентан и сврсисходан начин. Генерални циљ је подстицање трансформационих процеса у организму спортисте на начин да се постигну максимална спортска достигнућа (такмичарски спорт).
Циљ програма је и да свршени студенти мастер струковних студија за образовање тренера буду квалификовани и компетентни за обављање најсложенијих послова планирања, програмирања и контроле процеса тренинга спортских припрема и тренинга врхунских, квалитетних, талентованих и свих осталих спортиста различитих узрасних група у различитим гранама такмичарског спорта и различитог нивоа тренираности;
Поред наведеног, циљ програма је и да студент стекне:
- знање о разумевању и анализи биолошких законитости раста и развоја деце и младих, и препознавања талената у спорту;
- комуникационе вештине за успешно управљање у спортским организацијама и вођење трансформационих процеса у појединим подручјима примењене кинезиологије;
- високостручна знања из подручја структурне, биомеханичке и функционалне анализе кинезиолошких активности које представљају садржај процеса вежбања у свим подручјима примене;
- знања и вештине за одабир и спровођење дијагностичких поступака с циљем утврђивања стања припремљености учесника у процесима спортског тренинга;
- примена стечених теоријских и методичких знања потребних за креирање и унапређење технологије планирања, програмирања и контроле трансформационих процеса у спорту.
СТАНДАРДИ - МАСТЕР ТРЕНЕР У СПОРТУ
КУРИКУЛУМ (СТРУКТУРА СТУДИЈСКОГ ПРОГРАМА) МАСТЕР ТРЕНЕР У СПОРТУ
КЊИГА ПРЕДМЕТА (СИЛАБУСИ) МАСТЕР ТРЕНЕР У СПОРТУ
Шифра | План | Назив предмета | Семестар | Тип | Статус | П | В | Д | О | ЕСПБ | Наставници |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
МТС001 | 2022 | Кинантрополошка анализа спортских активности | 1 | СС | Обавезан | 4 | 2 | 1 | 1 ИР | 9 | |
МТС002 | 2022 | Програмирање тренинга снаге и координације | 1 | СС | Обавезан | 4 | 2 | 1 | 1 ИР | 9 | |
МТСПР1 | 2022 | Стручна пракса МТС 1 | 1 | СА | Обавезан | 0 | 0 | 0 | 3*15 ч | 6 | |
МТС003 | 2022 | Дидактика спорта | 1 | АО | Изборни | 2 | 1 | 0 | 1 ИР | 6 | |
МТС004 | 2022 | Педагогија спорта | 1 | АО | Изборни | 2 | 1 | 0 | 1 ИР | 6 | |
МТС005 | 2022 | Програмирање тренинга издржљивости, брзине и агилности | 2 | СА | Обавезан | 4 | 2 | 1 | 1 ИР | 9 | |
МТС006 | 2022 | Комуникологија | 2 | СС | Обавезан | 3 | 1 | 0 | 0 | 5 | |
МТС006 | 2022 | Функционални тренинг | 2 | СА | Обавезан | 2 | 0 | 2 | 0 | 6 | |
МТСПР2 | 2022 | Стручна пракса МТС 2 | 2 | СА | Обавезан | 0 | 0 | 0 | 3*15 ч | 6 | |
МТС008 | 2022 | Елементарне игре | 2 | СС | Изборни | 1 | 3 | 0 | 0 | 4 | |
МТС009 | 2022 | Енглески језик - напредни | 2 | АО | Изборни | 2 | 2 | 0 | 0 | 4 | |
МТС010 | 2022 | Специјално физичко вежбање | 3 | СА | Обавезан | 1 | 2 | 2 | 1 ИР | 8 | |
МТС011 | 2022 | Методологија у спорту са статистиком | 3 | СА | Обавезан | 1 | 2 | 0 | 3 ИР | 8 | |
МТСПР3 | 2022 | Стручна пракса МТС 3 | 3 | СА | Обавезан | 0 | 0 | 0 | 6 * 15ч | 3 | |
МТС012 | 2022 | Напредна дијагностика у спорту | 3 | СА | Изборни | 1 | 2 | 0 | 1 ИР | 6 | |
МТС013 | 2022 | Апликације, софтвери и опрема у спорту | 3 | АО | Изборни | 1 | 2 | 0 | 1 ИР | 6 | |
МТС014 | 2022 | Менаџмент у спорту | 3 | СС | Изборни | 2 | 1 | 0 | 1 ИР | 6 | |
МТСМЗР | 2022 | Мастер завршни рад | 4 | СА | Обавезан | 0 | 0 | 0 | 5 ИР + 1 оч | 10 | |
ПИРМТС | 2022 | Примењени истраживачки рад | 4 | СА | Обавезан | 0 | 0 | 0 | 5 ИР | 3 | |
МТС015 | 2022 | Психолошка и социолошка истраживања у спорту | 4 | СА | Изборни | 2 | 1 | 0 | 2 ИР | 8 | |
МТС016 | 2022 | Кинезиолошка истраживања | 4 | СА | Изборни | 2 | 1 | 0 | 2 ИР | 8 | |
МТС017 | 2022 | Исхрана спортиста | 4 | СА | Изборни | 3 | 1 | 0 | 1 ИР | 8 |